Jennifer Läslogg 1

Jag valde boken för att den har fått väldigt mycket positiva kommentarer och oerhört många rekommenderade boken, så jag tänkte kika igenom ifall den verkligen är värd sina kommentarer.
Början av boken utspelade sig i Kattniss's sovrum det fick folk att vilja fortsätta att läsa för att ordet slåtterdagen nämndes, det får folk att undra vad det är och vilja ta reda på det och fortsätta att läsa för att göra detta möjlig. Enligt mig har boken koncentrerat sig väldigt mycket på Kattniss's bakgrund och hennes oro för sin familj, mitt första intryck av henne är att hon är en stark kvinna som försörjer familjen sedan sen hennes far hade dött. Men senare när hon blev vald i Hungerspelen påminns hon en igelkott som har spetsiga och skadlig utsida, men inuti är väldigt ömtålig. Hon verkade osäker och rädd att inte kunna komma tillbaks när hon skulle ge sig iväg.
Boken gjorde sig väldigt klar om varför den heter Hungerspelen anledning är att allt är uppbyggt från spelet. Det var lite trög i början tyckte jag men senare när hon blev skickades iväg för att deltaga i hunger spelen började det bli spännande, man undrar vad som kommer att hände, om hon verkligen kommer att döda nån.
Boken påminner mig väldigt mycket om min favorit bok 未來都市NO.6 som också handlar mycket om ett samhälle som liknar utopi men samtidigt existerar som dystopi, boken råkade också innehålla några scener av ett spel som går ut på att döda deltagarna.


Kommentarer
Postat av: Sanja

Jag tycker du beskrev intrycken man fick väldigt bra och jag håller med t.ex om att man blev väldigt nyfiken på Slåtterdagen och vad spelet gick ut på. Nästa gång kan du tänka på att ta med meningar från boken också ;)

2011-12-01 @ 17:25:20
Postat av: Morgan

Jag tycker det var intressant förklarat om vad som i inledningen kunde locka dig vidare! Det verkar som att boken är väldigt spännande, men det skulle vara intressant och höra mer om vad hungerspelen är för något!

2011-12-05 @ 13:53:50
Postat av: Pär

Bra Jennifer! Du funderar över bokens inledning och vad som får dig att vilja läsa vidare. Du jämför också med en annan bok som du har läst, vilket är bra. Försök att hitta fler likheter och olikheter mellan böckerna eller andra texter/filmer som du har sett/läst. Det är bra om du till nästa logg även beskriver handlingen lite mer och vad Hungerspelen är för något.

2011-12-05 @ 15:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0