Log nr 1 Anna

Jag läser "Hungerspelen" av Suzanne Collins. Av vad jag har läst så handlar den om 24 utvalda ungdomar. De ska vara med i en tävling som heter Hungerspelen. Tävlingen är mellan landets 12 distrikt. Det är en vädigt bra och spännande titel som passar boken för att den handlar just om Hungerspelen. Meningarna är ganska långa (ca 2 rader). De flesta meningarna är väldigt beskrivande, alltså förattaren eller Katniss (huvudpersonen) beskriver platser, personer eller minnen. Andra meningar är väldigt spännade, för att det händer något speciellt. Varje kapitel avslutas ofta med en spännade twist, så man vill läsa vidare, och det är alltid bra. I början av varje varje kapitel, har det ofta gått en liten tid från att det förra kapitlet slutade, om inte förra kapitlet slutade mitt i något, t.ex. när de lottar ut deltagarna. Jag längtar till att få läsa om spelet och hur det går. Hungerspelen kommer strax att börja tror jag, och jag vill se hur Katniss klara sig. Jag tror att det kommer att gå bra, och att hon inte dör. Det skulle vara ganska dumt att döda huvudpersonen i början av första boken, och sedan skriva två till. Jag hoppas i alla fall att det går bra, och att hon ska vinna. Jag undrar också över vad som kommer hända med den andra deltagaren från Distrikt 12, och om något kommer hända mellan dem. Jag får helt enkelt läsa vidare och se.               

Kommentarer
Postat av: Pär

Du funderar över bokens titel och hur den passar till bokens handling, du reflekterar också över författarens stil, t.ex. meningarnas längd, vilket är bra! Visa gärna med citat från boken för att visa på ex. meningarnas längd eller hur kapitlen slutar med en twist.Hoppas du snart kommer till själva spelen!

2011-11-29 @ 09:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0