Love, Läslogg 2, 1984

Winston är en mycket alldaglig figur. I början tyckte jag att det var tråkigt eftersom jag hade förväntat mig mera, men efter ett tag insåg jag att jag hade fel.  Winston är inte så tråkig som man tror. I början är hans motstånd visserligen inte särskilt starkt, tillexempel när han skriver sin dagbok. Det är dock ett tecken på att han har en oppositionell sida inom sig, något som man märker mera senare. Att han är ihop med en mycket yngre tjej är dock ganska äckligt, i alla fall när han beskrivs som en vanlig gammal gubbe.

 Julia är en ganska motstridig karaktär. I början när man möter henne så verkar hon vara en riktig motståndare, någon som skulle kunna göra revolution. Efter ett tag så inser man dock att hon mest gillar att prata om det och göra mindre aktioner mot storebror. På något sätt känns hon inte som en särskilt sympatisk karaktär, även om hon antagligen ska framställas så. Hon blir dessutom kär i Winston, vilket får mig att fundera över hennes omdöme . Deras förhållande känns egentligen inte så väldigt romantiskt, istället så tänker jag på en rik gammal gubbe och en ung tjej. Hennes sista meningar i slutet får mig också att ogilla henne.

 


Kommentarer
Postat av: Emma

love du glömde att välja ditt namn på kategorier!! annars var di läslogg topp!!

2011-12-13 @ 17:24:15
Postat av: pär sahlin

Bra Love, du har flera kloka funderingar kring bokens personer. Kanske kunde du ha fogat in citat eller tydligare händelser från boken för att förtydliga dina åsikter. Vad är det för meningar i slutet som Lydia säger till exempel?

2011-12-15 @ 09:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0