Läslogg 2. Fatta eld - Majken

Nu har jag läst 2/5 av boken och har valt att skriva om Cinna (som är Katniss stylist genom Hungerspelen och Segerturnén) och Peeta.
Cinna beskrivs som en väldigt snäll och förstående person i boken, som Katniss högra hand som hon kan lita på. Jag uppfattar Cinna som en smart person som fattar hur allt ligger till, vilken farlig situation Katniss lever i för tillfället. Det känns som att han vet mer än vad man tror. Jag tycker om Cinna eftersom att han är lite mystisk. Han är också annorlunda till skillnad från dom allra flesta i huvudstaden och det gillar jag med Cinna, att han inte är som alla andra. Man vet inget om Cinnas privatliv och eftersom att författaren inte har skrivit så mycket om honom får man en egen bild av Cinna vilket jag tycker är bra.
Peeta Mallark är en väldigt ödmjuk person precis som Cinna fast Peeta är ju en större roll och man får veta mycket mer om honom i boken. Det är svårt att låta bli att tycka om Peeta för han är bra på alla sätt. Han är gullig, snäll, smart och en aning över beskyddande. Och han är bra på att baka. Och hans nya talang, att måla. Han kan inte blir mer Peeta. I första boken "Hungerspelen" fejkade han sin kärlek till Katniss men man förstod nästan direkt att han faktiskt hade äkta känslor för henne, som bara växte större. Till skillnad från Katniss som jag tror har större känslor för Gale. Peeta är en person som ställer upp för en i alla lägen och är en räddare i nöden. Författaren har verkligen tänkt mycket på vem Peeta är och har lyckats väldigt bra med att beskriva honom på ett bra sätt i boken.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Jättebra Majken! Man blir nyfiken på dina kommentarer och man vill veta mer om deras bakgrund och hur de mår osv. En sak du kan tänka på är att beskriva varför du tänker som du gör, du nämnde att det känns som att han vet mer än vad man tror, varför tror du det? Finns det några konreta exempel? Det var kul att läsa din logg och jag ser fram emot nummer 3!

2011-12-12 @ 14:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0