Jennifer läslogg 3

Eftersom jag inte tog med om hur författaren har beskrivit karaktärerna i förra läsloggen tar jag med i den här istället.
Jag tycker att hon har använt en väldigt klassiskt sätt för att beskriva Kattniss, genom hennes fars död visar hon oss att hon är tuff, stark, smart, genom rädslan hon får från hungerspelen och att skiljas från familjen bevisades mitt igelkotts teori som dök upp i läslogg 1. Sen så beskrev hon väldigt mycket av andra personer genom Kattniss's flashback.
Jag har inga särskilda åsikter om miljöbeskrivningen, jag tycker att hon har gjort en bra jobb man förstår och inga onödiga information. Men jag gillar inte grymma saker så jag tycker att hon borde dra bort liten bit av beskrivning om hur de tar ut varandra i Hungerspelen, det är inte riktig det trevligaste att läsa om...
Fast fler och fler likheter mellan min favoritbok 未来都市 NO.6 dök upp. T.ex. Frågan om att döda eller att bli dödad, vänner eller fiende, trovärdig eller ej. fast jag är lite överraskad att Kattniss verkar ha bestämt sig för att döda direkt efter hon var fri från giften av getingarna och fått tag på bågen... Hoppas allt går väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0