Jennifer Läslogg 2

Här är andra läsloggen om Hungerspelen av Suzanne Collins.
Boken är fortfarande lite trög ingenting riktigt spännande har hänt men, tankarna som Kattniss har om Gale och Peeta den om man lägger till det som Peeta sa på intevjun gör så att folk verkligen får tänka. Är Kattniss kär i Gale eller är det bara bilden som en familj som påverkar hennes tankar? Jag tror inte hon har varit kär förut när hon inte ens litade på någon annan än Gale och Prim så hon kanske inte ens vet själv hur hon känner. Eller så kan det vara att hon har känslor för Peeta, eller så ser hon inte på Peeta utan pojken som räddade hennes liv. Och det Peeta sa på intervjun gjorde situationen inte enklare.
¨Jag tror inte det skulle fungera. Att vinna... Hjälper inte i mitt fall¨
¨Därför... därför att... hon kom hit tillsammans med mig.¨
Hans ¨kärleksförklaring¨ fick mig att undra var det där sann? Eller bara en stor fet lögn för att locka till sig sponsorer? Jag hade för mig att han var en av de som tänkte mycket, som när han hjälpte Kattniss när hon hamnade i problem med den rödhåriga flickan som hon verkade känna igen. Han verkar iallafall inte att vara en av sådana tankspridda personer som bara kommer med användbara kommentarer då och då.
Nu efter intervjun har den sjuttiofjärde Hungerspelen börjat nu hoppas jag att Kattniss fortfarande är hon själv efter spelen.


Kommentarer
Postat av: Pär

Jennifer, du har skrivit din logg under Annas namn! Tänk på att välja ditt eget namn under Kategori.

Du har många kloka tankar i din logg och du visar med hjälp av citat, men jag skulle vilja att du beskrev lite tydligare kring bokens handling för att sedan fundera över de frågor du har. T.ex vad är det för intervju du hänvisar till? Nu blir dina frågor hängande i luften. Jag saknar även läslogg 2:s uppdrag att berätta om hur författaren beskriver personerna i boken.

2011-12-12 @ 13:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0