Karolina Läslogg 4 Vägen

Nu ska jag skriva om bokens konlflikter.
Det finns många småtrassel i den här boken, men den största måste nog vara kylan, grunden till nästan allt i Vägen.  Eftersom jag nämnt hela det köret i mina andra läsloggar så tänker jag hoppa direkt till de inre konflikterna.

Mannen i boken tampas med mycket, ett grovt exempel är att ta livet av sig eller ej. Jag tror att det enda som håller honom kvar på jorden är kärleken till hans son, som när han i sin tur börjar tvivla på om livet är ett bra ställe att stanna på blir det lite kortslutning i pappans hjärna. Han brukar ryta åt pojken att han ska hålla tyst och aldrig mer säga något sådant, men tankarna bubblar alltid upp igen i pojkens huvud.

Det här ska föreställa mannen och sonen som är ute och går på vägen, det andra gråa ska föreställa aska och dimma. Den här bilden visar de konflikter som karaktärerna har tillsammans. Längst ned i högra hörnet är det två bestick som är överkryssade, det ska föreställa brist på mat. Eftersom de vandrar på vägen är de flesta hus redan plundrade på mat och kläder, till och med gardiner är bortslitna. Över besticken är det en sol, det ska föreställa att det inte finns någon värme. De är faktiskt ( det kan vara lätt att glömma bort ) ständigt frusna och nära att dö av köld. Uppe i vänstra hörnet ser ni något som serut som en galen pingvin, men det är en ”ond människa”. Det var lite svårt att rita eftersom jag inte vet hur en ond människa ser ut. Men i det här fallet är det någon som reser på vägen och vill folk illa, och som bokstavligen äter upp folk. Mannen och sonen är inga onda människor.

 

Det här ska föreställa mannen och sonen som är ute och går på vägen, det andra gråa ska föreställa aska och dimma. Den här bilden visar de konflikter som karaktärerna har tillsammans. Längst ned i högra hörnet är det två bestick som är överkryssade, det ska föreställa brist på mat. Eftersom de vandrar på vägen är de flesta hus redan plundrade på mat och kläder, till och med gardiner är bortslitna. Över besticken är det en sol, det ska föreställa att det inte finns någon värme. De är faktiskt ( det kan vara lätt att glömma bort ) ständigt frusna och nära att dö av köld. Uppe i vänstra hörnet ser ni något som serut som en galen pingvin, men det är en ”ond människa”. Det var lite svårt att rita eftersom jag inte vet hur en ond människa ser ut. Men i det här fallet är det någon som reser på vägen och vill folk illa, och som bokstavligen äter upp folk. Mannen och sonen är inga onda människor.

 

Det här är mannens konfliktbild, längst till vänster är en streckgubbe. Det är pojken. Mannens oroar sig väldigt mycket över pojken. Att han är mager, att han mår dåligt och så vidare. I mittenbilden med hjärtat  ska symbolisera hans döda fru. Jag tror han tänker på henne mycket, hjärtat speglar också lite varför han håller sig kvar på jorden. På grund av just kärlek. Uppåtpilen är att han alltid ska fortsätta framåt, han går alltid vidare och ger aldrig upp. Hur mycket han än skulle kunna lägga sig ned i snön och aldrig mer resa sig upp.Blixten visar att han också är rädd, plus hans förskräckliga hosta. Jag vet inte riktigt varför det ska vara en blixt just där, jag tyckte den såg cool ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0